Ι. Αγγελικούσης: Νέα σημαντική συμφωνία της Maran Gas Maritime

Συμφωνία με την εταιρεία GTT συνήψε η ναυτιλιακή Maran Gas Maritime, της οποίας ηγείται ο Έλληνας εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης, στα πλαίσια της κατασκευής της πλωτής τερματικής μονάδας αποθήκευσης και αεριοποίησης (FSRU) που κατασκευάζεται στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) για λογαριασμό της.

 

Ειδικότερα, η γαλλική Gaztransport & Technigaz (GTT) – που εξειδικεύεται στην κατασκευή συστημάτων συγκράτησης για τις μεταφορές και την αποθήκευση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) – συμφώνησε να εξοπλίσει την FSRU μονάδα (χωρητικότητας 173.400-cbm) της Maran Gas με το σύστημα μεμβράνης τεχνολογίας NO96 που κατασκευάζει, το οποίο χαρακτηρίζεται από μια κρυογονική επένδυση που θα υποστηρίζεται από τα εσωτερικά τοιχώματα της μονάδας. Είναι ένα κατοχυρωμένο σύστημα που αποτελείται από δύο πανομοιότυπες μεταλλικές μεμβράνες και δύο ανεξάρτητα μονωτικά στρώματα.

 

Η προσθήκη του συγκεκριμένου εξαρτήματος θα πραγματοποιηθεί στη γιάρδα Geoje των ναυπηγείων DSME όπου και κατασκευάζεται η μονάδα FSRU του εφοπλιστή, που αποτελεί παράλληλα και την πρώτη του επενδυτική κίνηση στο συγκεκριμένο κλάδο.

 

Ο επικεφαλής της GTT Philippe Berterottiere σχολιάζοντας τη συνεργασία με την Maran Gas, ανέφερε ότι «Η εταιρεία μας συνεχίζει επιτυχώς την εξαιρετική συνεργασία της με τα ναυπηγεία DSME και τη ναυτιλιακή Maran Gas Maritime. Η νέα αυτή παραγγελία σηματοδοτεί την εμπιστοσύνη που δείχνει η εταιρεία του κ. Αγγελικούση στην τεχνολογία μας, η οποία εμπεριέχεται στα πλοία μεταφοράς LNG καθώς και στις πλωτές μονάδες αποθήκευσης LNG».

 

Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι, τον περασμένο Δεκέμβριο, ο κ. Αγγελικούσης αποφάσισε να μπει και επισήμως στην αγορά των FSRU, με την παραγγελία για την κατασκευή ενός πλοίου χωρητικότητας 173.400-cbm από τα ναυπηγεία DSME. Η μονάδα αναμένεται να παραδοθεί στις αρχές του 2020, ενώ η συμφωνία, που περιλαμβάνει και option για την κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων μεταφοράς LNG, θα στοιχίσει συνολικά περίπου 590 εκατ. δολάρια στη Maran Gas.

 

Πρόκειται για μια τεράστιας σημασίας και κόστους επένδυση εκ μέρους του εφοπλιστή, κάτι που για τον ίδιο, ωστόσο, αποτελεί φυσική εξέλιξη της διαδρομής του. Εξάλλου, όπως έχει και ο ίδιος υποστηρίξει στο “Marine Money Ship Finance Forum”, οι μεταφορές LNG «Είναι ένας κλάδος όπου, εξαιτίας των τιμών, είναι δύσκολο για πολλούς να εισέλθουν».

 

Σημειώνεται ότι η Maran Gas διαθέτει έναν στόλο που αποτελείται από 21 δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ενώ έχει δρομολογήσει παραγγελίες άλλων 11 νεότευκτων σε νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία, όπως ισχυρίζεται η Clarksons

Μπορεί επίσης να σας αρέσει