Η αεριοκίνηση «τρέχει να προλάβει τις εξελίξεις»

«Στην πρώτη γραμμή» των εξελίξεων βρίσκεται το φυσικό αέριο κίνησης καθώς τα «πράσινα» οχήματα αντικαθιστούν σταδιακά τα συμβατικά και τρέχουν να προλάβουν τις εξελίξεις στην αεριοκίνηση.

 

Μέχρι το 2025 στα διεθνή οδικά δίκτυα θα κυκλοφορούν 40 εκατομμύρια οχήματα φυσικού αερίου, οι ιδιώτες οδηγοί θα έχουν κάνει πλήρη στροφή στα «πράσινα» καύσιμα ως αποτέλεσμα της απαίτησης για αναβάθμιση της ποιότητας της ατμόσφαιρας και οι κυβερνήσεις θα έχουν λάβει ακόμη αυστηρότερα μέτρα για την επίτευξη των ευρωπαϊκών στόχων για μείωση των ρύπων μεσοπρόθεσμα μέχρι το 2020 και μακροπρόθεσμα μέχρι το 2050. Ενισχυτικά στην τάση αυτή λειτουργεί η δημιουργία ενός επαρκούς δικτύου πρατηρίων σε παγκόσμιο επίπεδο τα οποία εξυπηρετούν επαγγελματικά και ιδιωτικά οχήματα φυσικού αερίου.

 

Σύμφωνα με τη Navigant Research μέχρι το 2026 αναμένεται να έχουν κατασκευαστείς 40.000 σταθμοί ανεφοδιασμού φυσικού αέριου διεθνώς ενώ σήμερα στην Ευρώπη τα πρατήρια CNG έχουν ξεπεράσει τα 4.500 για να καλύψουν την ζήτηση των 2.000.000 οχημάτων φυσικού αερίου που κυκλοφορούν στους δρόμους των ευρωπαϊκών πόλεων.

 

Στην Ελλάδα επεκτείνεται το δίκτυο ανεφοδιασμού σε όλες τις μεγάλες πόλεις. Στα άμεσα σχέδιά της ΔΕΠΑ, η οποία προωθεί το φυσικό αέριο κίνησης μέσω των πρατηρίων Fisikon, εντάσσεται η ίδρυση νέων πρατηρίων στο Κορωπί, στην Ηλιούπολη, στον Ασπρόπυργο, στον Aλιμο, στον Πειραιά ενώ ήδη λειτουργούν πρατήρια στον οδικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη (Αθήνα, Λαμία, Βόλος, Λάρισα, Θεσσαλονίκη). Η ανάγκη για φθηνότερα καύσιμα «δείχνει» ως ιδανική λύση το φυσικό αέριο κίνησης: Mε βάση τις τρέχουσες τιμές, η τιμή του φυσικού αερίου είναι περίπου 60% χαμηλότερη σε σύγκριση με τη βενζίνη, 25%-30% χαμηλότερη σε σύγκριση με το πετρέλαιο και 40% χαμηλότερη σε σύγκριση με το υγραέριο (LPG).

 

Το φυσικό αέριο καίγεται πιο αργά από τη βενζίνη και το υγραέριο, κάτι που το κάνει να θεωρείται το πλέον ασφαλές καύσιμο. Σε αυτό συντελεί και η χαμηλή του πυκνότητα που το ωθεί προς τα πάνω σε περίπτωση διαρροής.

 

Οχήματα φυσικού αερίου στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα

Φορείς και παράγοντες της αγοράς στις περισσότερες χώρες του εξωτερικού χρησιμοποιούν για υπηρεσιακά και δημόσια οχήματα το φυσικό αέριο κίνησης. Για παράδειγμα η αστυνομία της Ισπανίας (Guardia Civil) χρησιμοποιεί στο στόλο της το Seat Leon TGI, το οποίο καίει φυσικό αέριο ενώ ανάλογες κινήσεις θα γίνουν και από την ελληνική αστυνομία. Ακόμη, οδηγοί ταξί, μεταφορικές εταιρείες και πολυεθνικές χρησιμοποιούν ΙΧ και ελαφρά ή βαρέα οχήματα φυσικού αερίου και επιτυγχάνουν εξοικονόμηση μέχρι και 60%. Στην Ελλάδα, το φυσικό αέριο «κινεί» λεωφορεία του ΟΣΥ (πρώην ΕΘΕΛ), απορριμματοφόρα και υπηρεσιακά οχήματα δήμων και φορέων. Μεγάλη γκάμα οχημάτων φυσικού αερίου για ιδιώτες και επαγγελματίες οδηγούς Οι γνωστότερες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως είναι οι Ford Motor Company, Fiat Chrysler Automobiles, General Motors, Honda Motor Company, Volkswagen, Hyundai Motor Group κλπ, εντατικοποιούν την παραγωγή μοντέλων φυσικού αερίου. Στην ευρωπαϊκή και ελληνική αγορά κυκλοφορούν ΙΧ και επαγγελματικά CNGμοντέλα από όλες τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Τα πιο γνωστά μοντέλα κυκλοφορούν και σε CNG εκδόσεις ενώ η γκάμα τους διευρύνεται συνεχώς με νέα μοντέλα να κάνουν την εμφάνισή τους στη διεθνή και την ελληνική αγορά. Ήδη στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν CNG οχήματα γνωστών αντιπροσωπειών όπως είναι η Fiat (Fiat 500L Natural Power, Fiat Qubo 1.4 70 PS , Fiat Punto 1.4 70 PS, Fiat Panda, Fiat Doblo 1.4 T-Jet 120 PS) , η Audi (Audi A3 Sportback g-tron), η Mercedes Benz (B Class 200, E 200 NTG, Benz Sprinter NGT), η Lancia (LanciaYpsilon 0.9 TwinAir), η Piaggio,η Iveco (Iveco Daily, New Strails), η Volskwagen (VW Golf 1.4 TGi, Passat 1.4 TSI 150 PS EcoFuel, Eco Up, Caddy Vann Ecofuel), η Seat (Seat Leon 1.4 TGI 110 PS, Mii Ecofuel), η Skoda (Octavia G-TEC, Citigo), η Opel (Opel ZafiraTourer 1.6 CNG Turbo, Opel Combo 1.4 T-Jet 120 PS) και η Honda (Civic Natural Gas).

 

Το φυσικό αέριο είναι το κατεξοχήν «πράσινο καύσιμο»

Τα οχήματα που κινούνται με CNG παράγουν 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα σε σχέση με τη βενζίνη και 35% λιγότερο σε σχέση με αυτά που κινούνται με πετρέλαιο. Παράλληλα, επιτυγχάνεται 95% μείωση στις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα, 80% μείωση στις εκπομπές υδρογονανθράκων και 30% μείωση στα οξείδια του αζώτου.

 

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει