Αεριοκίνηση: Πως θα αποφύγεις τις «παγίδες

CNG και LPG προσφέρουν τεράστια οικονομία και τις περισσότερες φορές μηδέν προβλήματα! Ωστόσο όλοι οι ειδικοί του χώρου έχουν την ίδια άποψη: ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ πάντα τι αγοράζεις!

Για το λόγο αυτό λοιπόν, επέλεξε προσεκτικά τον εγκαταστάτη που θα τοποθετήσει το LPG/CNG στο αυτοκίνητο σου. Ζήτα να δεις ένα αυτοκίνητο στο οποίο έχει τοποθετήσει αυτός σύστημα υγραερίου. Ο καταναλωτής καλό θα ήταν να αγοράζει όλο το σύστημα κι όχι σε κομμάτια, με το κουτί να είναι σφραγισμένο. Την απόδειξη – τιμολόγιο αγοράς πρέπει να το ζητάς, μιας και αυτό αποτελεί την εγγύηση σου. Μην λυπηθείς μερικά ευρώ επιπλέον κι επέλεξε επώνυμα συστήματα υγραερίου κι όχι φτηνές απομιμήσεις.

Αρχικά πες το στην ασφαλιστική σου

Η μετατροπή του αυτοκινήτου σας σε υγραεριοκίνητο, θα πρέπει να γνωστοποιηθεί και στην ασφαλιστική σας εταιρεία, ώστε να είστε καλυμμένοι για παν ενδεχόμενο. Οπτικά, ένα υγραεριοκίνητο αυτοκίνητο δεν γίνεται εύκολα αντιληπτό, αφού η κυριότερη διαφορά του, εντοπίζεται στην τάπα ανεφοδιασμού που βρίσκεται συνήθως στον προφυλακτήρα. Από την πλευρά του οδηγού, αυτός δεν αντιλαμβάνεται τη μετάβαση από το ένα καύσιμο στο άλλο.

Υπάρχουν πλέον επαγγελματίες με υψηλή εξειδίκευση

Η μετατροπή ενός υπάρχοντος βενζινοκίνητου αυτοκινήτου σε αεριοκίνητο, ξεκινά από τα 600 ευρώ περίπου και διαμορφώνεται ανάλογα με τον τύπο του κινητήρα. Η διακύμανση της τιμής, εξαρτάται από τον τύπο του κινητήρα του αυτοκινήτου (δηλαδή τη χωρητικότητά του και τον αριθμό των κυλίνδρων), αλλά και από τα περιφερειακά μέρη που θα επιλεχθούν, όπως είναι η ρεζέρβα (τύπος, χωρητικότητα κτλ.).

Για παράδειγμα, για τη μετατροπή ενός 4κύλινδρου κινητήρα 1,6 λίτρων απαιτούνται λιγότερα χρήματα, σε σχέση με ένα μηχανικό σύνολο 3.000 κυβικών εκατοστών με έξι κυλίνδρους. Ο χρόνος ολοκλήρωσης της μετατροπής προσδιορίζεται περίπου στις 2 ημέρες, καθώς εκτός από τις εργασίες που πρέπει να πραγματοποιηθούν, κρίνεται αναγκαίο να γίνουν μια σειρά από δοκιμές που θα εγγυηθούν την απρόσκοπτη λειτουργία του συστήματος.

Από την άλλη, τώρα, στην περίπτωση αγοράς ενός καινούριου υγραεριοκίνητου αυτοκινήτου, τα σενάρια ποικίλλουν. Κάποιες αντιπροσωπείες για παράδειγμα, δίνουν το κιτ υγραερίου δωρεάν σε κάποιες εκδόσεις, ενώ κάποιες άλλες το χρεώνουν

Πώς θα επιλέξεις το σωστό συνεργείο τοποθέτησης

Θα πρέπει να διαλέξεις πολύ προσεκτικά το συνεργείο που θα κάνει την εγκατάσταση ενός συστήματος Αεριοκίνησης. Το συνεργείο αυτό θα πρέπει να είναι Πιστοποιημένο με ειδικό εγκαταστάτη τεχνικό(ειδική άδεια από το Υπουργείο Μεταφορών), ώστε η τοποθέτηση να γίνει με πλήρη ασφάλεια και όπως απαιτούν οι κανόνες τεχνικής εγκατάστασης.

Ίσως θα ήταν προτιμότερο, αν όχι απαραίτητο, να ζητηθεί από το συνεργείο να σου δείξουν δείγματα τις δουλειάς τους από άλλες εγκαταστάσεις σε αυτοκίνητα, ώστε να έχεις και μια οπτική άποψη για το πώς θα είναι το αυτοκίνητο σου μετά την τοποθέτηση του δικού σου συστήματος υγραεριοκίνησης.

Πως θα επιλέξεις την σωστή μάρκα συστήματος 

Καλό θα ήταν πριν αποφασίσεις να γνωρίζεις εκ των προτέρων την μάρκα του συστήματος LPG και CNG, που αντιπροσωπεύει και που θα του τοποθετήσει το συνεργείο που έχει επιλέξει. Είναι σημαντικό να ενημερωθείς πλήρως από ποια χώρα προέρχεται το σύστημα αλλά και τα παρελκόμενα του, καθώς και την τεχνική υποστήριξη που θα του παρέχεται σε ενδεχόμενη ανάγκη του από την εταιρεία που εισάγει το σύστημα αυτό.

Μπορείς εύκολα αν θέλεις να επαληθεύσεις τα λεγόμενα του εκάστοτε συνεργείου, από την Δήλωση που θα σου δώσουν συμπληρωμένη με το τι <<φοράει >> πλέον το όχημά σου, ώστε να περάσει ΚΤΕΟ, καθώς και μια Δήλωση Συμμόρφωσης που αναγράφονται στοιχεία του εργοστασίου κατασκευής κατόπιν απόλυτης συμμόρφωσης με τα Ευρωπαϊκά δεδομένα και στάνταρτ.

Οι κίνδυνοι της κακής εγκατάστασης

Όπως έχουμε ήδη σημειώσει, η εξειδίκευση του εγκαταστάτη «παίζει» πρωτεύοντα ρόλο στη σωστή λειτουργία του συστήματος, αφού ακόμα κι αν κάποιοι είναι πολύ καλοί μηχανικοί ή πολύ καλοί ηλεκτρολόγοι, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι έχουν και τις γνώσεις προγραμματισμού για εγκεφάλους υγραερίου. Η εγκατάσταση λοιπόν, θα πρέπει να γίνεται από αδειοδοτημένα και εξουσιοδοτημένα συνεργεία που διαθέτουν έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό, καθώς σε διαφορετική περίπτωση είναι πιθανό να δημιουργηθούν διάφορα προβλήματα στην πορεία. Οι πιο συνηθισμένες επιπτώσεις της κακής εγκατάστασης είναι η κακή λειτουργία του κινητήρα, η αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, που οδηγεί στα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα από αυτά για τα οποία οι περισσότεροι στρέφονται στην υγραεριοκίνηση και φυσικά, οι μειωμένες επιδόσεις του αυτοκινήτου.

Για την αποφυγή αυτών δε, κρίνονται απαραίτητα και το service στα χιλιόμετρα ή στο χρόνο που ορίζει ο κατασκευαστής, αλλά και η χρήση γνήσιων ανταλλακτικών που διατηρούν την ισχύ της εργοστασιακής εγγύησης.

Πηγή: Autotriti

Μπορεί επίσης να σας αρέσει