Αεριοκίνηση: Είναι εδώ τώρα, με απαράμιλλη οικονομία και σεβασμό στο περιβάλλον.

Στην εξελικτική της πορεία, η αεριοκίνηση έπρεπε εκτός των άλλων, να ξεπεράσει και την αρνητική αντιμετώπιση επαγγελματιών στον κλάδο τού αυτοκινήτου, οι οποίοι λόγω άγνοιας όχι μόνο δεν την δέχτηκαν, αλλά την κατηγόρησαν

Ακούσαμε λοιπόν ανεδαφικές απόψεις για το πόσο είναι επικίνδυνη μία εγκατάσταση υγραεριοκίνησης ή ακόμα και φυσικού αερίου, κάτι δηλαδή σαν βόμβα που με την πρώτη ευκαιρία θα εκραγεί ή για την δραματική μείωση της ιπποδύναμης του κινητήρα, σε βαθμό που δεν θα μπορεί να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις και τις ανάγκες του οδηγού.

Όλα αυτά καθυστέρησαν, για πολλά χρόνια, την δυνατότητα που έχουν τώρα οι οδηγοί αυτοκινήτων, να μπορούν δηλαδή να εισπράττουν τα οφέλη της αεριοκίνησης.
Πλέον όμως, η πλειοψηφία του κόσμου έχει ενημερωθεί σωστά και πολλοί τεχνικοί έχουν στραφεί στις εγκαταστάσεις υγραερίου και φυσικού αερίου στα αυτοκίνητα, τα γνωστά μας LPG (Liquid Petroleum Gas) και LNG (Liquid Natural Gas).

Βεβαίως εξακολουθούν να ακούγονται πράγματα τα οποία δεν ισχύουν, όπως το ότι με υγραέριο ή φυσικό αέριο δεν επιτυγχάνεται η σωστή καύση.

Οποιοσδήποτε κινητήρας, ό,τι καύσιμο και εάν καταναλώνει, κάνει τέλεια καύση καυσίμου, όταν υπάρχει η σωστή στοιχειομετρική αναλογία καυσίμου-αέρα καυσίμου, πράγμα που διαπιστώνουμε στον αναλυτή καυσαερίων, όπου βλέπουμε τις τιμές τού μονοξειδίου CO, του οξυγόνου Ο2 και των υδρογονανθράκων HC, να είναι μηδενικές, του διοξειδίου τού άνθρακας CO2 γύρω στο 14-15% και την τιμή τού λόγου λάμδα στο 1.

Όταν σε μία στοιχειομετρική αναλογία το καύσιμο είναι περισσότερο από τον ατμοσφαιρικό αέρα πού απαιτείται για την καύση του, έχουμε πλούσιο μείγμα που οδηγεί σε ατελή καύση τού καυσίμου. Εύκολα το αντιλαμβανόμαστε, σαν μαύρο καπνό που βγαίνει από τις εξατμίσεις πολλών αυτοκινήτων και υποδηλώνει την ύπαρξη άκαυτου καυσίμου.

Και βέβαια όταν το καύσιμο είναι αισθητά λιγότερο από τον εισερχόμενο στον χώρο καύσης ατμοσφαιρικό αέρα, έχουμε πτωχό μείγμα πού οδηγεί σε οξειδωτικές καύσεις, οι οποίες είναι και οι πιο επικίνδυνες για τον κινητήρα μας, όποιος και αν είναι αυτός και ό,τι καύσιμο και εάν καταναλώνει.

Η σωστή καύση λοιπόν επιτυγχάνεται από την σωστή ρύθμιση του κινητήρα και όχι από το τι καύσιμο χρησιμοποιεί.

Βεβαίως το φυσικό αέριο είναι πιο οικονομικό από το υγραέριο, με αδυναμία νόθευσης, μιας και έρχεται μέσω αγωγού στα πρατήρια, πολύ καθαρό ως καύσιμο και περισσότερο ασφαλές.

Δεν είναι τυχαίο πως όλο και περισσότερες χώρες για όλες τις ενεργειακές τους ανάγκες περιλαμβανομένης και της αυτοκίνησης, χρησιμοποιούν φυσικό αέριο, αφού με αυτό επιτυγχάνεται σημαντική οικονομία της τάξεως τού 70% σε σχέση με την κίνηση με βενζίνη.

Το μοναδικό μειονέκτημα του φυσικού αερίου είναι μια μικρή μείωση της απόδοσης τού κινητήρα, κάτι που δεν ισχύει με το υγραέριο, το οποίο εάν ρυθμιστεί σωστά με σωστά εξαρτήματα δεν διαφέρει ουσιαστικά σε απόδοση με την βενζίνη.

Με το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης στην χώρα μας, η μεγαλύτερη ανάγκη για οικονομία, έχει αυξήσει τις εγκαταστάσεις αεριοκίνησης στα αυτοκίνητά μας.

Η κίνηση με υγραέριο μπορεί να έκανε δεκαετίες να κερδίσει την εμπιστοσύνη των οδηγών, τώρα όμως η στροφή στο φυσικό αέριο φαίνεται πως αποτελεί την πιο οικονομική αλλά και ταυτόχρονα περιβαλλοντικά φιλική λύση, ενώ ταυτόχρονα είναι διαθέσιμη τώρα για να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες των οδηγών.

ECO & Αεριοκίνηση

Μπορεί επίσης να σας αρέσει