Το μέλλον της αυτοκίνησης είναι το φυσικό αέριο

Hμερίδα για το φυσικό αέριο πραγματοποιήθηκε έγινε σήμερα το απόγευμα στη Ν. Ιωνία από το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ με συνδιοργανωτές τον ΣΙΣΑΜ (Σύλλογος Ιδιοκτητών Μηχανικών Αυτοκινήτων και Μοτοποδηλάτων), το Επιμελητήριο Μαγνησίας, και την ΟΕΒΕΜ.

 

Στην ημερίδα επισημάνθηκε το γεγονός ότι το μέλλον της αυτοκίνησης είναι τα εναλλακτικά καύσιμα και εν προκειμένω το φυσικό αέριο, που μπορεί να προσαρμοστεί σε βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες.

Σκοπός της ημερίδας, που παρακολούθησαν αρκετοί ιδιοκτήτες συνεργείων, ήταν η ανάπτυξη και η διάδοση του Φυσικού Αερίου κίνησης – FISIKON με την εξάπλωση προς όλες τις κοινωνικές ομάδες αποδέκτες όπως των επισκευαστών αυτοκινήτου, για τα πλεονεκτήματα και τα οικονομικά οφέλη από τη χρήση του Φυσικού Αερίου Κίνησης.

Στην ημερίδα οι ιδιοκτήτες συνεργείων πληροφορήθηκαν για την τοποθέτηση φυσικού αερίου σε βαριά οχήματα μεταφορών συγκοινωνιών κλπ, που έχουν πολλούς ρύπους και με τη χρήση φυσικού αερίου μηδενίζονται.

Ο διευθυντής του Ινστιτούτου Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου Πέτρος Καραμπίλας ανέφερε ότι η ΕΕ έχει ορίσει συγκεκριμένη νομοθεσία που είναι υποχρεωτικό να εφαρμοστεί από τις χώρες μέλη, με βάση την οποία προωθούνται η ηλεκτροκίνηση και τα εναλλακτικά καύσιμα , τεχνολογίες που ήδη εφαρμόζονται από τους κατασκευαστές.

Το στέλεχος του ΙΔΕΕΑ εκτίμησε ότι η Ελληνική νομοθεσία «τρέχει» αρκετά καλά, απελευθέρωσε την ανάμιξη του φυσικού αερίου με το πετρέλαιο, εκτός από τη βενζίνη. Το Ινστιτούτο, όπως ανέφερε, έκανε ήδη μια μετατροπή πιλοτικά σε ένα φορτηγό μεγάλης εταιρίας, που παρακολούθησαν άνθρωποι της ΔΕΠΑ και στέφθηκε από επιτυχία.

Ο κ. Καραμπίλας δήλωσε ότι η ημερίδα έγινε στο Βόλο γιατί υπάρχει πρατήριο φυσικού αερίου και έγινε προσπάθεια να ενημερωθούν φορείς όπως πρόεδροι ταξί, ΚΤΕΛ και μεταφορικές εταιρίες που έχουν κάθε ενδιαφέρον να μετατρέψουν τα αυτοκίνητά τους.

 

Πολύ οικονομικό
Ο διευθυντής του ΙΔΕΕΑ δήλωσε ότι η οικονομία που μπορεί να πετύχει ένα αυτοκίνητο που καίει φυσικό αέριο ανέρχεται σε 0,04 € ανά χιλιόμετρο, σε σχέση με την τιμή του πετρελαίου, ενώ η απόσβεση του συστήματος, για ένα όχημα που διανύει τουλάχιστον 100.000 χλμ. ετησίως, μπορεί αν γίνει σε 12 ως 18 μήνες.
Το κόστος μετατροπής είναι 2.000-2.500 € για ένα Ι.Χ., στις 3.500 € για φορτηγό μέχρι 3,5 τ. και 7.000-8.000 € για ένα βαρύ επαγγελματικό όχημα.
Το φυσικό αέριο αγοράζεται από το πρατήριο υγρών καυσίμων σε κιλά και όχι σε λίτρα και από κει προκύπτει η μεγάλη διαφορά τιμής.

 

Δεκαπέντε μετατροπές στη Μαγνησία
Ο Γιώργος Μπαρμπάκος πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Συνεργείων Αυτοκινήτων Μαγνησίας, που περιλαμβάνει μηχανικούς, ηλεκτρολόγους και φανοβαφείς δήλωσε ότι ο Σύλλογος είναι ανοιχτός σε καινοτόμες ιδέες. Όπως ανέφερε το φυσικό αέριο είναι φιλικό καύσιμο στο περιβάλλον και τα συνεργεία είναι αυτά που θα κάνουν την εγκατάσταση σε βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, για να μειωθούν οι ρύποι τους.

Σε επίπεδο Μαγνησίας, σύμφωνα με τον πρόεδρο, υπάρχουν συνεργεία με μεγάλη τεχνογνωσία στην τοποθέτηση του φυσικού αερίου, ενώ, σε επίπεδο Μαγνησίας έγιναν περίπου 15 εγκαταστάσεις συστήματος φυσικού αερίου σε Ι.Χ. αυτοκίνητα. Και αυτό, διότι το κόστος μετατροπής είναι ακριβό και κυμαίνεται στις 2.500 – 3.000 € για ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο. Ο κ. Μπαρμπάκος εκτίμησε ότι η απόσβεση για την τοποθέτηση ενός τέτοιου συστήματος γίνεται στον ενάμιση χρόνο, από το κόστος καυσίμου, ενώ ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα για την απόδοση και τη διάρκεια ζωής του κινητήρα με το φυσικό αέριο.

 

Η διαδικασία τοποθέτησης
Ο Νίκος Πλουμιστός τεχνίτης αερίων καυσίμων, ιδιοκτήτης του μοναδικού συνεργείου που είναι μέχρι στιγμής αδειοδοτημένο από τη ΔΕΠΑ τόνισε ότι ο χρόνος της διασκευής ενός οχήματος είναι 3-4 εργάσιμες ημέρες, με τρόπο παρόμοιο με του υγραερίου, αλλά διαφέρει ο τρόπος της δεξαμενής.
Μετά την τοποθέτηση του συστήματος το όχημα περνά ΚΤΕΟ και συνέχεια προκύπτει ένα νόμιμο αυτοκίνητο για κυκλοφορία.

Εκτός από τη μετατροπή στον κινητήρα στο πορτ μπαγκάζ του αυτοκινήτου τοποθετείται η δεξαμενή φυσικού αερίου (που σε περίπτωση μεγάλων οχημάτων μπορεί να είναι συστοιχία δεξαμενών). Σύμφωνα με τον κ. Πλουμιστό ένα αυτοκίνητο 1400-1.600 κ.ε. με δεξαμενή 10 κιλών, που κοστίζει 8,5 € μπορεί να διανύσει 200 χλμ. περίπου και μάλιστα όταν τελειώσει γυρίζει αυτόματα στη βενζίνη ή το πετρέλαιο.
Όσον αφορά τη συντήρηση του συστήματος πρέπει να γίνεται μια φορά κάθε χρόνο με χαμηλό κόστος, εκτός από τη συντήρηση του αυτοκινήτου.

(magnesianews.gr)

Μπορεί επίσης να σας αρέσει