Scania: Νέος κινητήρας φυσικού αερίου με αυτονομία 1.100 χλμ

Η Scania παρουσίασε στην Διεθνή Έκθεση «Ecomondo» που διοργανώνεται αυτές τις ημέρες, στο Ρίμινι της Ιταλίας το νέο OC13 κινητήρα φυσικού αερίου που προορίζεται για χρήση σε μεταφορές μεγάλων αποστάσεων ο οποίος, αναλόγως της έκδοσης του, επιτυγχάνει αυτονομία έως και 1.100 χλμ.

 

Ο στόχος της σουηδικής εταιρείας ήταν να προσφέρει ένα μηχανικό σύνολο με εναλλακτικούς τύπους καυσίμου, το οποίο να μην υπολείπεται σε απόδοση των αντίστοιχων πετρελαιοκίνητων εκδόσεων ενώ την ίδια στιγμή να προσφέρει σημαντικά μειωμένες εκπομπές ρύπων και θορύβου.

 

Ο νέος OC13 κινητήρας με καύσιμο το φυσικό αέριο που η Scania εξέλιξε για τον κλάδο των διεθνών μεταφορών αλλά και τις κατασκευές, είναι χωρητικότητας 12,7λτ. με έξι κυλίνδρους σε σειρά (4 βαλβίδες ανά κύλινδρο) και αποδίδει ισχύ 410 ίππων από τις 1.900 σ.α.λ. καθώς και μέγιστη ροπή 2.000 Nm που είναι διαθέσιμο στο φάσμα από τις 1.100 – 1.400 σ.α.λ.

 

Ο OC13 χρησιμοποιεί μπουζί για την ανάφλεξη του μείγματος αέρα και καυσίμου εντός του θαλάμου καύσης, όπως και οι βενζινοκινητήρες ενώ, συνδυάζεται με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο Scania Opticruise.

 

Ένα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το νέο αυτό μηχανικό σύνολο είναι καταρχήν η μεγάλη αυτονομία καθώς και η μειωμένη συχνότητα μεταξύ των προγραμματισμένων εργασιών συντήρησης του, σε σχέση με τις αντίστοιχες επιλογές που προσφέρει ο ανταγωνισμός.

 

Σε ότι αφορά στην αυτονομία, στις περιπτώσεις που το όχημα εφοδιάζεται με δεξαμενές για LNG (Liquefied Natural Gas) αυτή ανέρχεται έως και στα 1.100 χλμ., ενώ όταν ο κινητήρας κάνει χρήση του CNG (Compressed Natural Gas), τότε η αυτονομία του οχήματος μειώνεται στα 500 χλμ.

 

Εκτός από την μεγάλη αυτονομία, η Scania έχει καταφέρει να αυξήσει σημαντικά και τα διαστήματα service του νέου κινητήρα της, από τα 30.000 χλμ. στα 45.000 χλμ., γεγονός που εγγυάται τη μείωση στο συνολικό κόστος συντήρησης του.

 

Πέραν όλων των παραπάνω, αξίζει να σημειώσουμε πως ο νέος OC13 κινητήρας της Scania καλύπτει πλήρως τις προδιαγραφές ρύπων του ευρωπαϊκού πρωτοκόλλου Euro 6 καθώς και τα όρια ηχορύπανσης «PIEK» δεδομένου ότι ό θόρυβος που παράγεται κατά τη λειτουργία του δεν υπερβαίνει το όριο των 72 dB.

 

ECO & Αεριοκίνηση

Μπορεί επίσης να σας αρέσει