Πώς η ενδοαραβική κόντρα επηρεάζει το LNG

aa19.jpg

Ερωτήματα κατά πόσο η αγορά του LNG θα επηρεασθεί από τις εξελίξεις που σημειώνονται στις σχέσεις μεταξύ των αραβικών κρατών καθώς το Κατάρ είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), αρχίζουν να διατυπώνουν οι αναλυτές.

 

Η διακοπή των διπλωματικών σχέσεων μαζί και των θαλάσσιων συνδέσεων με το Κατάρ, από έξι αραβικές χώρες (Σαουδική Αραβία, Αίγυπτος, Μπαχρέιν, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Λιβύη και Υεμένη), δημιουργεί προβληματισμούς σχετικά με την τύχη του εμπορίου LNG, μεταξύ των χωρών αυτών αλλά και γενικότερα.

 

Την όλη κατάσταση παρακολουθούν πολύ στενά και οι Έλληνες εφοπλιστές που διαθέτουν το δεύτερο μεγαλύτερο στον κόσμο στόλο από LNG Carriers. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ο μεγαλύτερος Έλληνας εφοπλιστής, ο Γιάννης Αγγελικούσης, έχει στρατηγική συνεργασία με το Κατάρ στον τομέα του LNG καθώς η ναυτιλιακή εταιρεία του ομίλου που δραστηριοποιείται στη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου, η Maran Gas, έχει συστήσει joint venture με τη Nakilat, την κρατική ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς LNG του Κατάρ.

 

Η Maran Gas ελέγχει έναν στόλο από 32 LNG Carriers μεταφορικής ικανότητας 5.272.580 εκατ. κυβικών μέτρων. Εξ αυτών τα έξι πλοία είναι υπό ναυπήγηση. Τα 13 από τα εν ενεργεία πλοία ανήκουν στο joint venture που έχει συστήσει η Maran Gas με τη Nakilat του Κατάρ.

 

Σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές, το Κατάρ είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός και εξαγωγέας LNG στον κόσμο. Μεταξύ των χωρών που εξάγει είναι τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ( Dubai και Abu Dhabi), το Κουβέιτ και η Αίγυπτος. Εξάγει επίσης φυσικό αέριο μέσω αγωγού (Dolphin Gas Project) στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και επίσης εξάγει και υγραέριο (LPG).

 

Η προσοχή των αναλυτών στρέφεται τώρα σε δύο φορτία LNG που πρόκειται να φθάσουν αυτή την εβδομάδα στην Αίγυπτο, σύμφωνα με την Tradewinds. Κάποιοι αναρωτιούνται εάν η διώρυγα του Σουέζ θα κλείσει για τα πλοία του Κατάρ, μερικά εκ των οποίων είναι τα πολύ μεγάλα «Q-ship» που ανήκουν στη Nakilat και είναι ναυλωμένα με μακροχρόνια συμβόλαια στους παραγωγούς LNG, Qatargas and RasGas.

 

Οι «παίκτες» στην αγορά του LNG υποστηρίζουν ότι η εξέλιξη αυτή θα αυξήσει τα τονομίλια μεταφερόμενου φορτίου καθώς οι αγοραστές θα στραφούν σε άλλες πηγές για την απόκτηση φορτίων LNG.

(naftemporiki.gr)

Μπορεί επίσης να σας αρέσει