Η αεριοκίνηση παίρνει τις απαντήσεις της

Ανησυχείτε αν το αυτοκίνητό σας δεν θα έχει την ίδια απόδοση μετά την μετατροπή του για χρήση CNG ή αν θα το πληρώσετε τελικά… πολύ ακριβά; Οι απαντήσεις σε κάθε σας ανησυχία βρίσκονται εδώ!

 

1) Μπορεί να γίνει μετατροπή για χρήση CNG και σε πετρελαιοκινητήρες ή μόνο σε βενζινοκινητήρες;

Η μετατροπή μπορεί να γίνει και σε κινητήρες βενζίνης αλλά και σε κινητήρες πετρελαίου ωστόσο, διαφοροποιούνται οι διαδικασίες αλλά και τα κόστη. Επειδή το φυσικό αέριο έχει υψηλότερη θερμοκρασία καύσης, σε ορισμένα οχήματα κατά τη μετατροπή τους είναι απαραίτητη η αλλαγή των εδρών και των βαλβίδων του κινητήρα.

 

 2) Πόσο κοστίζει η μετατροπή του αυτοκινήτου;

Η μετατροπή ενός βενζινοκινητήρα σε CNG κοστίζει περίπου 2.000 ευρώ. Αντίστοιχα, το κόστος μετατροπής ενός πετρελαιοκινητήρα κυμαίνεται περίπου στις 10.000 – 15.000 ευρώ.

 

3) Πόσα οκτάνια έχει το φυσικό αέριο;

Το φυσικό αέριο έχει βαθμό οκτανίων 130. Ο υψηλός βαθμός οκτανίων βοηθάει στη χρήση σε κινητήρες υψηλής συμπίεσης καθώς αποκλείονται οι αυταναφλέξεις.

 

4) Είναι εύκολο να ανεφοδιαστώ με καύσιμο CNG;

Τα πρατήρια τροφοδοσίας φυσικού αερίου αναμένεται να αυξηθούν με ταχείς ρυθμούς μέσα στο 2015, αφού έχει ήδη προγραμματιστεί η έναρξη λειτουργίας τριών πρατηρίων σε Βόλο, Λάρισα και Θεσσαλονίκη. Προς το παρόν υπάρχουν λειτουργούν 4 πρατήρια FISIKON, εκ των οποίων οι τρεις είναι στην Αττική: ένα στην Ανθούσα, ένα στην Κηφισιά και ένα στη Νέα Φιλαδέλφεια. Ο τέταρτος σταθμός ανεφοδιασμού βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, στον δήμο Πυλαίας επί της Λεωφόρου Γεωργικής Σχολής.

 

5) Ένα αυτοκίνητο φυσικού αερίου έχει την ίδια ιπποδύναμη με ένα βενζινοκίνητο;

Στην πραγματικότητα, το φυσικό αέριο μπορεί να λειτουργήσει κάτω από μεγαλύτερη συμπίεση από την βενζίνη, πράγμα που θεωρητικά αυξάνει την απόδοση. Πρακτικά, όμως, η διασκευή του αυτοκινήτου για καύση από βενζίνη σε φυσικό αέριο μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα μικρότερη ισχύ. Η αλήθεια είναι πάντως πως ο μέσος οδηγός δεν θα παρατηρήσει καμιά διαφορά, αφού ο κινητήρας φυσικού αερίου άλλες φορές είναι πιο ισχυρός και άλλες λιγότερο, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.

 

6) Ένα αυτοκίνητο φυσικού αερίου είναι πιο επικίνδυνο από ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο;

Πρόκειται για μύθο. Τα οχήματα φυσικού αερίου (NGVs) είναι στην πραγματικότητα ασφαλέστερα από τα περισσότερα άλλα οχήματα. Είναι το ίδιο καύσιμο που χρησιμοποιείται σε πολλά εκατομμύρια σπίτια για το μαγείρεμα και το φαγητό. Το φυσικό αέριο είναι ελαφρύτερο από τον αέρα και έτσι, σε περίπτωση διαρροής διαχέεται στην ατμόσφαιρα, ενώ είναι και δύσκολο να αναφλεγεί γιατί απαιτείται συγκέντρωσή του στον αέρα 10-15%.

 

7) Από τι αποτελείται η Εγκατάσταση Συσκευής Φυσικού Αερίου Κίνησης;

Μια Εγκατάσταση ενός Ολοκληρωμένου Συστήματος Φυσικού Αερίου Κίνησης, αποτελείται από:

 

  • – Ηλεκτρική Μονάδα Ελέγχου Συσκευής (ECU)
  • – Μπεκ (Εγχυτές) CNG
  • – Βαλβίδα Ασφαλείας
  • – Υποβιβαστή-Ρυθμιστή Πίεσης
  • – Μονάδα Πλήρωσης
  • – Δεξαμενή CNG
  • – Βαλβίδα Ασφαλείας Δεξαμενής

 

8) Τι Δεξαμενή CNG να επιλέξω;

Οι δεξαμενές φυσικού αερίου λόγω της φύσης του καυσίμου, διατίθενται μόνο σε κυλινδρική μορφή (δεν υπάρχει τύπος για τη ρεζέρβα του οχήματος, όπως στο Υγραέριο). Παρέχουν μικρή αυτονομία (λόγω των υψηλών πιέσεων) και για αυτό σε πολλές περιπτώσεις προτείνεται η τοποθέτηση περισσοτέρων από μία δεξαμενών.

 

Ένα όχημα που διανύει καθημερινά πολλά χιλιόμετρα εντός περιοχών που λειτουργούν Πρατήρια Φυσικού Αερίου, μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του με μία Δεξαμενή. Εν αντιθέσει, ένα όχημα που επιθυμεί μεγάλη αυτονομία, για μακριά ταξίδια, θα πρέπει θα κινηθεί στην επιλογή τοποθέτησης πολλαπλών Δεξαμενών, επιδιώκοντας τη μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία.

 

9)  Μπορώ να ανεφοδιάσω το υγραεριοκίνητο όχημά μου με φυσικό αέριο;

Όχι, σε καμία περίπτωση. Κάθε σύστημα έχει διαφορετικές ιδιότητες και λειτουργεί με διαφορετικές πιέσεις. Επίσης γίνονται διαφορετικές ρυθμίσεις. Το φυσικό αέριο αποθηκεύεται αντίθετα προς το υγραέριο κάτω από πίεση 200bar, ενώ η πίεση του υγραερίου στην δεξαμενή δεν ξεπερνά τα 8 bar. Οι δεξαμενές υγραερίου δεν είναι κατάλληλες για τις υψηλές πιέσεις. Οι κατασκευαστικές διαφορές των εξαρτημάτων πλήρωσης, αποκλείουν κάθε πιθανότητα λάθους.

 

10) Μπορεί να νοθευτεί το φυσικό αέριο;

Το φυσικό αέριο δεν μπορεί να νοθευτεί καθώς παρέχεται υπό πίεση με ειδικούς αγωγούς κατευθείαν από το εθνικό σύστημα μεταφοράς στα πρατήρια.

 

11) Τι συντήρηση χρειάζεται ο κινητήρας;

Το φυσικό αέριο προκαλεί μικρότερη φθορά στον κινητήρα. Λόγω της καθαρής καύσης, οι κινητήρες φυσικού αερίου έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από εκείνους του πετρελαίου και της βενζίνης. Επομένως, έχουν και μικρότερες ανάγκες συντήρησης.

 

 12) Είναι καύσιμο φιλικό προς το περιβάλλον;

Το φυσικό αέριο είναι πιο αποδοτικό, πιο οικονομικό, και πιο καθαρό σε σχέση με τα υπόλοιπα καύσιμα. Ενδεικτικά, με το φυσικό αέριο επιτυγχάνεται:

 

  • – Μείωση των εκπομπών λεπτών σωματιδίων μέχρι και 99%
  • – Ελαχιστοποίηση έως και μηδενισμός των εκπομπών καρκινογόνων αρωματικών και πολυκυκλικών υδρογοναθράκων.
  • – Μείωση του σχηματισμού όζοντος (που δημιουργεί το νέφος στην πόλη) κατά 80-90%.
  • – Μείωση των εκπομπών οξειδίου του αζώτου μέχρι και 85%, οξειδίου του άνθρακα έως 90%, διοξειδίου του άνθρακα έως 20%. Οι χαμηλές εκπομπές CO2 σε σχέση με τη βενζίνη και το πετρέλαιο εξασφαλίζουν και επιπλέον οικονομία στους ιδιοκτήτες οχημάτων με φυσικό αέριο, αφού σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει απαλλαγή ή ελάχιστη καταβολή τελών κυκλοφορίας.

 

13) Πόσος αποθηκευτικός χώρος χρειάζεται;
Ένα από τα πρακτικά εμπόδια που συναντώνται κατά την μετατροπή ενός αυτοκινήτου με συστήματα CNG, είναι το γεγονός ότι η δεξαμενή ή η συστοιχία δεξαμενών πρέπει να είναι 3,2 φορές μεγαλύτερη από την αντίστοιχη του υγραερίου και 3,7 φορές μεγαλύτερη από την αντίστοιχη της βενζίνης, για να επιτευχθεί ισοδύναμη αυτονομία. Αυτό προκύπτει λόγω της δυσκολίας υγροποίησης του φυσικού αερίου, για την οποία η κρίσιμη θερμοκρασία είναι οι -162οC.

 

13) Πόση αυτονομία έχει ένα αυτοκίνητο φυσικού αερίου;

Η μέση αυτονομία ενός αυτοκινήτου με φυσικό αέριο είναι περίπου 200 με 280 χλμ. Αυτό σημαίνει ότι για να μπορέσουμε να πάμε σε περισσότερα χιλιόμετρα θα πρέπει:

 

  • – να βαρύνουμε πολύ περισσότερο το αυτοκίνητο
  • – να χρησιμοποιήσουμε και 3η μπουκάλα, με αποτέλεσμα βέβαια να χάσουμε τον αποθηκευτικό χώρο.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει